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Ribble Aero 883 Disc
Gewinnen Sie einen Vorteil beim Luftwiderstand mit dem Fahrrad, das ein Motorsport Erbe hat

Ab: 1.830,39 US$

Wir bieten auch unvergleichliche Anpassungen Ihres Ribble Rades mit unserem BikeBuilder™. Beim BikeBuilder können Sie mehr eigene Entscheidungen treffen - wählen Sie Ihre ideale Gruppe und Räder, personalisieren Sie es mit ihrer Lieblingsfarbe und ihrem bevorzugtem Finishing Kit - Sie haben die Wahl.

An image of the Ribble Aero 883 Disc Gewinnen Sie einen Vorteil beim Luftwiderstand mit dem Fahrrad, das ein Motorsport Erbe hat

Fortschrittliches Aero Design

Jeder Zentimeter des Aero 883 Disc wurde otimiert, um Luftwiderstand zu reduzieren, mit einem Kamm Tail* geformten Sitzrohr und Unterrohr und einer integrierten in den Rahmen eingebauten Sattelklemme. Das schaut nicht nur gut aus, sondern reduziert auch den Luftwiderstand. Dieser mit Sheiben versehene Rahmen kann die neusten Direktmontage Bremsen aufnehmen, und bietet dadurch die bestmögliche Bremskraft.

Vorne bietet das speiziell geformte aerodynamische Steuerrohr integrierte Hüllen, die den Luftstrom um die Basis lenken, und das kürzere Oberrohr bedeutet, das Sie leicht ein Paar Tri-Bars anbringen können, um die niedrigere Tri Position für Aerodynamik einzunehmen. 

Die rigoros getesteten aerodynamischen Rohrprofile des Aero 883 Disc sind geformt um Luftwiderstand zu reduzieren und das Hinterrad ist eingezogen hinter dem teilweise gekrümmten Sattelrohr, wodurch ein kürzerer Radabstand entsteht.

Design und Baupräzision

Eine spezielle Mischung aus hochwertigem T1000 und T800 unidirektionalem Carbon Verbundwerkstoffen stellen sicher, dass der Rahmen leicht ist und trotzdem präzise zu handhaben. Das Aero 883 beeindruckte BikesEtc: “die Rohre sind ein Lehrbeispiel für Überdimensionierung, besonders in den Schlüsselbereichen, um Flex zu reduzieren und Kraftübertragung zu unterstützen - namentlich die Kettenstreben, Steuerrohr und offen gesagt, der massive Tretlager Bereich.”

Optimiertes Design und Technik

Wir sind stolz, mit einem führenden fortschrittlichen Designpartner an diesem bahnbrechenden Fahrrad zusammen zu arbeiten. Das Aero 883 Disc wurde entwickelt in Zusammenarbeit mit Performance Engineered Solutions (PES) aus Sheffield, einer Firma, die ihre Kernkompetenz in der Formel 1 und MotoGP Motorsport Umgebung entwickelt hat. Leistungsverbesserungen auf Eliten-Level sind, lauf EPS, auf das Verständnis der "Summer der einzelnen Teile" zurückzuführen.

“Das beinhaltet das Verständnis, dass Designs kleine wiederholende Gewinne in vielen verschiedenen Gebieten liefern sollten, um eine Gesamtgewinnlösung zu liefern. Leistung auf diesem Level im Sport wird in 100stel von Sekunden und Microns gemessen. Das Team muss auch eng mit den Athleten zusammenarbeiten und sie verstehen und unterstützen, das optimale Leistungspaket abzuliefern.”, sagen unsere Experten in aerodynamischer Carbonverbundstoffdesign und -prüfung.

Stundenlange Computersimulationen ergaben ein Rahmenset mit variablen aerodynamischen Profilen - jedes optimiert je nach Lage, um Turbulenzen über eine weite Windrichtungsbreite zu reduzieren (Scherwinkel).

Bremsen: Felge oder Scheibe

Um dieses schnelle Fahrrad zum Halten zu bringen, können Sie wählen zwischen diesem Scheibenmodell mit Flat Mount oder dem Direct Mount Felgenbremse Aero 883.

Alle gleichen preisgekrönten Merkmale des Aero 883 sind hier und jetzt mit den neusten Flat-Mount Scheibenbremsen, wenn Sie diese extra Stoppkraft bei diesem Spitzen-Fahrrad brauchen.

Kundenanpassung

Unsere Aero 883 Bikes sind Teil unseres KundenFarbe-Programm, das die ultimative Anpassung Ihres neuen Bikes bietet. Wählen Sie aus einer großen Auswahl an handlackierten Farboptionen aus unserem BikeBuilder. Die vollständige Kontrolle über den Aufbau und das Design ihres Fahrrades bedeutet, dass Sie genau das Bike bekommen, das Sie möchten.

SCHLÜSSELMERKMALE

1. Rahmen bereit für Di2 und EPS 
Topaktueller und zukunftssicherer Rahmen.
2. Großes Kamm-Tail Sitzrohr
Minimiert Drag und Luftturbulenzen.
3. Versteckte Sitzklemme
Aerodynamik bis ins kleinste Detail.
4. Press-Fit Tretlager
Erhöht Steifigkeit und verbessert Kraftübertragung.
5. Aerodynamische Rohre und interne Kabel
Klassenführende Aerodynamik.
6. Flat-Mount Scheibenbremsen
Exzellente Stoppkraft und Aero effizient.
 
Größen-
Ratgeber

Um Ihnen bei der Auswahl der richtigen Größe behilflich zu sein, wählen Sie unten Ihre Körperhöhe. Die folgende Grafik zeigt unsere Empfehlungen, damit Sie sicher sein können, dass die von Ihnen bestellte Größe korrekt ist.

Small
5' 5" - 5' 8"
165cm - 172cm
Medium
5' 9" - 5' 11"
175cm - 180cm
Large
6' 0" - 6' 1"
182cm - 185cm
X-Large
6' 2" - 6' 4"
187cm - 193cm
Grössenangaben & geometrie anschauen
Größenangaben &
Geometrie
Ribble Aero 883 Disc
Größe A B C D E F G H I
S 478 527.6 380 118.2 521 72.1 976 412 74.3
M 502 547.4 388 140.3 543 72.4 989.4 413 73.7
L 522 566 396 165.3 565 72.6 1004.7 414 73.3
XL 542 584.6 404 187.5 587 72.8 1019.6 416 72.9
ADVANCED
AERO DESIGN

Every inch of the Aero 883 Disc has been optimised to reduce drag, with a Kamm Tail shaped seat tube and down tube and an integrated seat clamp built into the frame. This not only looks beautiful, but also reduces wind resistance. This disc-equipped frame can accommodate the latest Direct mount disc brake calipers offering the best stopping power possible.

Up front, the specially shaped aero head tube features integrated shrouds to direct air flow around its base and the shorter top tube means you can easily fit a pair of tri-bars to give you that lower tri position for aerodynamics.

The rigorously tested aerodynamic tube profiles of the Aero 883 Disc are shaped to minimise drag and the rear wheel is tucked up behind the partially curved seat tube creating a shorter wheelbase.

DESIGN AND BUILD
PRECISION

A special blend of high-end T1000 and T800 unidirectional carbon composites ensures that the frame is both light yet stiff and has precise handling characteristics. The Aero 883’s impressed BikesEtc “the tubing is an object lesson in oversizing, especially at the keys areas for reducing flex and aiding power transfer – namely the chain stays, head tube and frankly massive bottom bracket area.”

OPTIMISED DESIGN
AND ENGINEERING

We are excited to work with a cutting edge design partner with this ground breaking bike. The Aero 883 Disc was developed in association with Performance Engineered Solutions (PES) in Sheffield, a company whose core skills have been developed in the Formula 1 and MotoGP motorsport environments. Performance improvements at elite level are, according to PES, about understanding the ‘sum of all parts’.

“That includes understanding that designs should deliver small repeatable gains in many different areas to deliver an overall winning solution. Performance at this level of sport is measured in 100ths of a second and microns. The team also has to work closely with and understand the athletes and support them so as to deliver the optimum performance package,” say our experts in aerodynamic carbon composite design and testing.

Hours of advanced computer simulations have resulted in a frameset of varying aerodynamic profiles - each optimised according to location to reduce turbulence across a wide range of wind directions (yaw angles).

BRAKES
RIM OR DISC

To bring this fast bike to a halt, you can choose between this Flat Mount disc model or the Direct Mount rim braked Aero 883.

All the same award winning features of the Aero 883 are here and now with the very latest flat mount disc brakes if you need that extra stopping power on a cutting-edge bike.

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Ab: 1.830,39 US$
Presse
Rezensionen

Verdict:

Impressive spec and riding capabilities

Price:

£2,187

About the bike

This new aero road bike from Lancashire’s mail order specialists has, in the firm’s own words, ‘been designed, modelled and tested in conjunction with one of the UK’s leading advanced engineering groups – Sheffield’s Performance Engineered Solutions.’ Ribble also claims this to be the most aero road race frame it has produced. We say stealthy plain carbon and high-end parts make this a cut above the rest, especially for the price. But what’s the catch? Can a bike that looks this good on paper live up to its promise?

The spec

Frameset

The Aero 883’s tubing is an object lesson in oversizing, especially at the key areas for reducing flex and aiding power transfer – namely the chainstays, head tube and frankly massive bottom bracket area. The seat tube uses a sizeable cutaway to bring the wheels as close together as possible while narrow seatstays project from the seat tube low to create as compact a rear triangle as possible. A fairly stout headtube is the most rock-solid on test, and features shrouds at its junction with the down tube to direct airflow around its base. A traditionally bladed carbon fork completes the picture at the front end. Everything about this set-up (with the exception of those naturally vibe-damping seatstays) screams solidity. And that just about sums up the way it rides, too.

Groupset

Here’s where the Aero 883 gets even more impressive. It’s equipped with a full Shimano Ultegra groupset – lighter than 105, though similar in its behaviour and operation. Our test bike came with a 50/34, compact chainset, but the beauty of Ribble is that you can spec the bike as you wish. The Ultegra brakes are direct-mount, reckoned to increase strength and be slightly more aero, as they’re closer to the frame. An 11-28 cassette combines with the 50/34 chainset to make this a perfectly tuned climbing bike as well as a pukka aero racer.

Finishing kit

This can be altered to your own specification on Ribble's bike builder, but our test bike was fitted with excellent Deda compact drop bars and a 130mm Deda Zero 2 alloy stem. Selle Italia’s moderately flexy, downward-nosed saddle sits atop an unbranded carbon seatpost.

Wheels

The crowning glory of this bike’s build is its 52mm deep-section Mavic Cosmic Pro carbon clinchers. We couldn’t tell you the last time we saw a £760 wheelset on a £2,200 bike. Despite their deep profile, they’re also the lightest wheelset of the four we tested, at 1.22kg for the front, 1.54kg for the rear. An alloy braking surface offers predictable stopping power and Mavic’s Yksion Pro Griplink tyres in 23c are sticky enough for racing.

The ride

First impression

Punchy, low, stiff and fast. Very fast. The Aero 883 straddles the line between a full-on mountain-goat stage race bike and an aero road weapon. There are two good reasons for this. Considering the number of bikes we’ve tested, it does take a lot to impress us from the off, but that’s exactly what the Ribble does, and then some.

On the road

So, back to those two good reasons. Number one is the low weight – it’s broadly half a kilo lighter than the other bikes on test. Combine this already lightweight package with a compact chainset working on an 11-28 cassette, and you’ve a bike that positively devours hills and barely suffers on rolling roads. A false flat becomes simply flat. The low, long(ish) riding position makes every corner exit an excuse for a sprint, and forced us into an almost TT-like position to make the most of the frame’s aero benefits when presented with a long, flat section of deserted tarmac. The 50/34 chainset doesn’t adversely affect acceleration or the ability to hold on to speed – you just find yourself staying closer to the 11-tooth sprocket a lot of the time. And the sensation of connectivity between pedal, rear wheel and road is something experienced more usually on a bike costing twice the price. Yet there’s more than enough comfort on offer from the unassuming carbon seatpost and effective seatstays, while the Selle Italia saddle soaks up the rest.

Handling

The shortest wheelbase of our four bikes combines with an almost endurance bike-spec, 72.1° head angle to give steering that remains settled yet direct enough to excite. There’s nothing highly-strung about this bike. Oh yes, reason number two – there’s a very good reason the Aero 883 excels in its handling and that’s the wheelset it’s rolling on. For a 52mm deep-section carbon wheelset to be the lightest on test, and on a £2,200 bike is pretty much the holy grail of hoops. The speed with which the Mavic Cosmic Pros pick up speed, and the ease with which they hold on to it, is a real joy. They enjoy crosswinds as much as any deep-section wheel, but if you can put up with that, they offer consistently high performance, and their alloy braking surface is more than adequately gripped by those direct-mount Shimano Ultegra brakes. The French firm’s Yksion Pro Griplink rubber is a clear winner here, too – although a 25c tyre would offer slightly better comfort, the Mavics supply grip, speed and confidence.

 

Cyclist

The ride

First impression Punchy, low, stiff and fast. Very fast. The Aero 883 straddles the line between a full-on mountain-goat stage race bike and an aero road weapon. There are two good reasons for this. Considering the number of bikes we’ve tested, it does take a lot to impress us from the off, but that’s exactly what the Ribble does, and then some.

 

On the road So, back to those two good reasons. Number one is the low weight – it’s broadly half a kilo lighter than the other bikes on test. Combine this already lightweight package with a compact chainset working on an 11-28 cassette, and you’ve a bike that positively devours hills and barely suffers on rolling roads. A false flat becomes simply flat. The low, long(ish) riding position makes every corner exit an excuse for a sprint, and forced us into an almost TT-like position to make the most of the frame’s aero benefits when presented with a long, flat section of deserted tarmac. The 50/34 chainset doesn’t adversely affect acceleration or the ability to hold on to speed – you just find yourself staying closer to the 11-tooth sprocket a lot of the time. And the sensation of connectivity between pedal, rear wheel and road is something experienced more usually on a bike costing twice the price. Yet there’s more than enough comfort on offer from the unassuming carbon seatpost and effective seatstays, while the Selle Italia saddle soaks up the rest.

 

Handling The shortest wheelbase of our four bikes combines with an almost endurance bike-spec, 72.1° head angle to give steering that remains settled yet direct enough to excite. There’s nothing highly-strung about this bike. Oh yes, reason number two – there’s a very good reason the Aero 883 excels in its handling and that’s the wheelset it’s rolling on. For a 52mm deep-section carbon wheelset to be the lightest on test, and on a £2,200 bike is pretty much the holy grail of hoops. The speed with which the Mavic Cosmic Pros pick up speed, and the ease with which they hold on to it, is a real joy. They enjoy crosswinds as much as any deep-section wheel, but if you can put up with that, they offer consistently high performance, and their alloy braking surface is more than adequately gripped by those direct-mount Shimano Ultegra brakes. The French firm’s Yksion Pro Griplink rubber is a clear winner here, too – although a 25c tyre would offer slightly better comfort, the Mavics supply grip, speed and confidence.

 

The spec

Frameset The Aero 883’s tubing is an object lesson in oversizing, especially at the key areas for reducing flex and aiding power transfer – namely the chainstays, head tube and frankly massive bottom bracket area. The seat tube uses a sizeable cutaway to bring the wheels as close together as possible while narrow seatstays project from the seat tube low to create as compact a rear triangle as possible. A fairly stout headtube is the most rock-solid on test, and features shrouds at its junction with the down tube to direct airflow around its base. A traditionally bladed carbon fork completes the picture at the front end. Everything about this set-up (with the exception of those naturally vibe-damping seatstays) screams solidity. And that just about sums up the way it rides, too.

 

Groupset Here’s where the Aero 883 gets even more impressive. It’s equipped with a full Shimano Ultegra groupset – lighter than 105, though similar in its behaviour and operation. Our test bike came with a 50/34, compact chainset, but the beauty of Ribble is that you can spec the bike as you wish. The Ultegra brakes are direct-mount, reckoned to increase strength and be slightly more aero, as they’re closer to the frame. An 11-28 cassette combines with the 50/34 chainset to make this a perfectly tuned climbing bike as well as a pukka aero racer.

 

Finishing kit Again, this can be altered to your own specification but our test bike was fitted with excellent Deda compact drop bars and a 130mm Deda Zero 2 alloy stem. Selle Italia’s moderately flexy, downward-nosed saddle sits atop an unbranded carbon seatpost.

 

Wheels The crowning glory of this bike’s build is its 52mm deep-section Mavic Cosmic Pro carbon clinchers. We couldn’t tell you the last time we saw a £760 wheelset on a £2,200 bike. Despite their deep profile, they’re also the lightest wheelset of the four we tested, at 1.22kg for the front, 1.54kg for the rear. An alloy braking surface offers predictable stopping power and Mavic’s Yksion Pro Griplink tyres in 23c are sticky enough for racing.

 

Overall 9.2/10

 

Punchy, stiff and very fast, the Aero 883 is also exceptionally good value.

 

Every so often, a bike blows our minds, and on this occasion it’s the Ribble Aero 883. As an exceptionally high-spec package for the price, not to mention out-performing the other three bikes in its willingness to destroy any road, it’s not only our test winner but also the winner of the BikesEtc Gold award. If you want to race, already race, or just want one of the quickest, best-value bikes on the market, this is a great choice. Even better, while our test ride worked out at £2,186.90, Ribble tell us a bike built to the same spec will be available from July for £1,999.95.

BikesEtc

Overview

Lancashire price crusaders Ribble have a long established reputation for delivering a range of top value bikes from training machines to triathlon rigs. The 833 Aero is a searingly fast, innovation loaded, aero road weapon complete with electric shifting and big brand aero wheels for a price that’s as aggressive as its’ ride character.

If the all black ‘murdered out’ aesthetics don’t immediately communicate the combative nature of the 883 then closer inspection of the frame will leave no doubt. The short head tube lends itself to an aggressively low and aerodynamic ride position. The angular frame tubes are the only ones on test to use the latest ‘Kammtail’ chopped teardrop style aerodynamic concept, which is designed to produce lower overall drag in variable wind situations. The 883 is also the only bike here to use lighter, more powerful direct mount Shimano brakes with the rear calliper hidden under the chain stays to reduce aerodynamic drag further. The internal down tube cable routing can be configured for either conventional cable routing or the Shimano Di2 electric shifting set up here, which cunningly hides the battery cell up inside the seat post out of the way of weather and wind. Despite the extra cost of the digitally triggered transmission, Ribble still rolls out this special edition bike on £850’s worth of stiff Mavic Cosmic Carbone SLS wheels with matching Mavic Yksion Griplink and Prolink tyres. You also get a top quality carbon detailed Selle Italia saddle and even the aerodynamically profiled Deda RHM 02 bar and Zero 2 stem are slightly lighter and more expensive than the 01 spec models on the Sensa and Dolan.

How it rides

High value spec isn’t worth much without ride quality to back it up, but that’s no problem with the Ribble. Immediately you clip in and press the pedals, you can feel the purposeful power delivery of the oversized rear stays and Toray T1000/800 carbon fibre mix surging through to the road and firing you forward. While the added motors and battery of Di2 mean it’s slightly heavier than the other bikes here, it attacks climbs with aggressive ‘stand up’ rather than ‘gear down’ tenacity. Thanks to the aero features the speed carries on building with impressive ease as you whirr up through the gears on the flat. It stays there without too much topping up too and there’s enough accuracy and authority in the quick steering handling to keep the Mavic wheels that have sometimes seemed gusty on other bikes behaving fine on the Ribble. The second generation Mavic Yksion tyres with softer compound ‘Griplink’ front are reassuringly surefooted when you’re exploring the 883’s natural urge to charge into corners hard and hug the tightest line too. They also let you make the most of the outstandingly positive and feedback rich power of the direct mount brakes. While firm wheel and frame feel means you have to be a bit more wary of potholes or pock marked surfaces than a smoothie like the Sensa, the Aero 883 always stayed on the acceptably purposeful rather than punishing side of the comfort coin. It’s certainly forgiving enough to take day rides or even multi day charity epics in it’s stride without leaving you walking like John Wayne and given the top value price you’ll have change spare to sponsor yourself too.

Verdict

Ribble’s Aero 883 is naturally rapid and aggressive when it comes to accelerating, climbing and cornering without being uncomfortable on multi-day missions. It’s outstanding value for a Di2 equipped bike too.

Score: 9

TriathlonPlus
Kunden
Rezensionen
Sonners
What a machine. It just wants to go fast! So much fun to ride. Munches the flat as well as the hills and the custom paint work is the cherry on top. Very very happy with it. :)
Rob Turner
I recently bought the Aero 883 disc with 105 group set and I am beyond happy with my new steed. It’s a rigid bike that ensures you don’t lose the power you put through the pedals. After a few little roadside tweaks it now feels and comfortable ride which is quick and brakes like a dream with the disc brakes.
I have to say the customer service from the point of entering the shop at the mailbox in Birmingham to picking it up from the same place was excellent. The team were thorough with answers to any questions I had about the bike and the process of ordering and collecting was easy (both carried out in store). I know that Ribble is more of an online ordering company but if you are the sort of rider who wants to see and check the bike for size and feel then take the time to visit their shops, you won’t be disappointed.
I will be using Ribble again should the opportunity arise I can add to my n+1.
Bewertung 1 bis 2 von 37
Alle Bewertungen anzeigen
Wie viel wiegt das Aero 883 Disc?

Dieser unidirektionale Finish Toray 800/1000 Vollmonocoque-Rahmen wiegt 1200 g und die vollen Monocoque-Carbongabeln 470 g.

Welche Gewährleitung gibt es auf den Rahmen?

Der Rahmen hat eine Gewährleistung von zwei Jahren auf Herstellungsfehler. Alle anderen Teile haben die Standardgarantie des Herstellers.

Was ist die Reifenfreiheit?

Das Aero 883 Disc hat einen Freiraum für 25mm Reifen.

Wie viele Flaschenhalterungen sind vorhanden?

Es gibt 2 Montagepunkte für Flaschenhalter.

Was ist das maximale Körpergewicht des Fahrers?

Wir empfehlen ein maximales Gewicht von 120 kg.

Kann man Schutzbleche anbringen?

Nein, es gibt keine Halterungen für Schutzbleche.

Welche Art von Innenlager benötigt der Rahmen?

Die BB Hülle ist PF30 68x46.

Welche Sattelstützengröße benötigt das Aero 883 Disc?

Die gesamte Aero Sattelstütze ist exklusive für das Aero 883 Disc und wird mit dem Bike mitgeliefert.

Welche Bremsen passen an diesem Rahmen?

Der Rahmen nimmt Flat Mount Scheibenbremsen auf.

Sind die Achsen Quick Release oder Steckachsen?

Der Rahmen hat Steckachsen mit einem Durchmesser von 12x100 front und 12x142 hinten.

Kommt das Fahrrad mit Pedalen?

Aufgrund der vielen verschiedenen Systeme, die verwendet werden, liefern wir keine Pedale mit, aber Sie können eine große Auswahl an Pedalen hier finden.

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Ab: 1.938,13 US$
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Häufig gestellte Fragen

F: Was für eine Art Fahrrad ist das Aero 883?
A: Dieses Fahrrad ist designt, um so schnell wie möglich zu sein. Jedes Rohr an diesem Fahrrad wurde peinlich genau designt, um den geringst möglichen Luftwiderstand zu bieten. Die Schlüsseleigenschaft ist Geschwindigkeit.
F: Warum sind Aerodynamik und Rahmensteifigkeit wichtig?
A: Je weniger aerodynamischen Drag Sie erfahren, desto schneller werden Sie sein. Ein Fahrrad zu haben, dass so aalglatt wie möglich ist, ist gratis Geschwindigkeit. Die Steifigkeit eines Fahrrades beeinflusst, wie ansprechbar das Fahrrad reagiert – ein steifes Fahrrad fühlt sich schneller an, ansprechbarer und ist effizienter.
F: Für welche Art von Fahrten ist es am besten geeignet?
A: Dies ist das Fahrrad für Sie, wenn Sie die schnellsten Strava Zeiten anstreben,den ersten Platz in Ihrem lokalen Rennen oder den freundlichen Sprint zum Geschwindigkeitslimit Schild bei der Dienstagabend Clubfahrt gewinnen wollen.
F: Kann ich mit diesem Fahrrad sportliche Rennen fahren?
A: Ja, Sie können das Aero 883 für Sportives benutzen, wenn Sie jedoch ein etwas komfortableres Rad suchen, dann haben wir passendere Modelle wie das Gran Fondo und Sportive Racing.
F: Kann ich bei diesem Fahrrad Clip-on Aero Lenker benutzen?
A: Ja, wenn Sie Lenker mit rundem Profil wählen, dann können die meisten Clip-on Aero Lenker angebracht werden und macht das Rad geeigneter für Triathlons oder Zeitfahrrennen. Wir bieten eine große Auswahl hier an.
F: Aus was ist der Rahmen gemacht und wie viel wiegt er?
A: Der Rahmen wiegt 1190 Gramm (Größe Small) und ist konstruiert aus hoch qualitativem, marktführendem Toray Carbon.
F: Was ist der breiteste Reifen, der angebracht werden kann?
A: 28mm
F: Brauche ich Scheibenbremsen?
A: Scheibenbremsen bieten eine bessere Bremskraft unter allen Bedingungen an, vor allem bei Nässe. Sie bieten mehr Kontrolle und bessere Abstufung. Ein weiterer wichtiger Punkt ist, dass Scheiben einem erlauben, einen größeren Reifen zu fahren, was zu mehr Komfort und Grip beim Eckenumrunden führt..
F: Sind an dem Fahrrad Pedale?
A: Nein, Pedale sind eine ganz persönliche Wahl. Wir bieten aber eine große Auswahl an Pedalen an, die sie getrennt erwerben können, um ganz Ihren Ansprüchen gerecht zu werden.
F: Welche Garantie ist auf dem Rahmen und was ist beinhaltet?
A: Der Rahmen hat sechs Jahre Garantie auf Herstellungsfehler. Alle anderen Teile haben die Standard Hersteller Garantie.
F: Wie passe ich die Rahmenfarbe an und wie viel kostet es?
A: Sie können von einer breiten Palette an Farben auf dem Reiter Style in unserem BikeBuilder wählen. Unser KundenFarbe-Programm kostet £299 und die Rahmen werden von Hand in UK lackiert.